Xento
Image default
Zakelijk

Online marketing

Offerte bij het vertaalbureau

 

Het opstellen van een goede offerte

Het is van belang dat je een goede offerte opstelt voor de klant. Je beschrijft korte en specifieke beschrijvingen die je oplost voor de klant over de levering van goederen en diensten. Hierin vermeldt je ook het uurtarief en de planning. Gaandeweg is op alle sectoren altijd veel concurrentie, waarbij je zelf met betere offertes zal moet gaan komen dan andere organisaties.

Prijsbepaling speelt hier ook een rol. Je biedt klanten kortingen aan, als zij de graag een grote hoeveelheid van de goederen en diensten zullen afnemen. Je past de vaste prijs toe als je een product of dienst gaat leveren. Naderhand pas je een prijs toe die je op de offerte gaat zetten. Je moet dus kunnen verwoorden waarom het product voor zoveel geld waard is. Voor alle klanten die een offerte bij het vertaalbureau zoeken, zal deze aspecten van toepassing zijn.

 

Versturen van een offerte

De eerste stap bij het versturen van een offerte is je eigen prijsopgave( het liefst in een pdf-bestand). Het voordeel hiervan is dat men precies weet wie de offerte zal gaan ontvangen. Bij een pdf- bestand kan ook geen dingen worden aangepast dat bij een Word-document wel het geval is. Offertes kunnen gemakkelijker per mail worden verstuurd. Daarnaast is het de zaak naar wie je de offerte gaat toesturen. De meest gemaakte fout hierbij is dat beginnende ondernemers hun voorstellen richten aan klanten die niet de beslissingen nemen. Je moet ervoor zorgen dat je weet welke belanghebbenden actief zijn in je eigen bedrijf.

 

Wat is naast de offerte nog belangrijk?

Naast je offerte is het van belang dat je ook je algemene voorwaarden meestuurt. Dit wordt niet rechtsgeldig verklaard, als je het vergeet te benoemen. De klant wil altijd op het laatste moment de belangrijkste zaken wijzigen. De offerte wordt een bindend juridisch contract als de klant natuurlijk voor de offerte accepteert.

https://het-vertaalbureau.com/offerte/