Xento

jan 20 2021

Tips voor het krijgen van meer klanten

Iedere ondernemer droomt van meer klanten. Het liefst wil je natuurlijk ook dat deze klanten zelf bij je aankloppen, maar in de praktijk loopt dit helaas toch net even anders. De meeste organisaties moeten namelijk zelf veel tijd investeren in het werven van klanten. Maar hoe zorg je er nu voor dat klanten jou kiezen en dat je klantenbestand vergroot? Wij vertellen je er graag meer over!

 

Wat maakt jou uniek?

Om meer klanten te krijgen, zul je goed moeten kunnen vertellen waarom jij beter bent dan de concurrentie. Het is daarom belangrijk dat je goed in kaart brengt wat jou precies onderscheidt van de concurrenten. Hierbij kun je denken aan het soort product of dienst dat je aanbiedt, maar ook de service, je visie en noem het maar op! Dit kun je vervolgens communiceren naar je doelgroep, waardoor ze jou zullen kiezen.

 

Waar bevindt de doelgroep zich?

Als je meer klanten wil binnen halen is het belangrijk dat je weet waar zij te vinden zijn. Dit kan zowel online als offline zijn. Bij offline kun je denken aan openbare ruimtes in een stad, waar je advertenties op kunt hangen. Bij online kun je denken aan zoekwoorden die zij gebruiken en social media platformen waar ze actief op zijn. Vervolgens kun je hier je online zichtbaarheid vergroten.

 

Verhoog je conversie

Als een bezoeker op je website overgaat tot actie, ofwel aankoop, spreken we van conversie. Dit wordt aangeduid door een conversiepercentage. Het verhogen van het conversiepercentage is voor veel ondernemers een doel. Ze willen dat er meer bestellingen worden geplaatst en ook het aanmelden voor de nieuwsbrief, het downloaden van een e-book en het invullen van het contactformulier op de website kan hier onder vallen. Om je conversiepercentage te verhogen, kun je hulp inschakelen van een conversie optimalisatie bureau. Zij weten precies met welke aanpassingen jouw doelstellingen behaald kunnen worden.

 

Verbeter het proces richting aankoop

Gemiddeld heeft een klant 5 tot 8 contactmomenten nodig, voordat ze overgaan tot aankoop. Voor een organisatie liggen hier dus veel kansen om dit proces zo goed mogelijk te laten verlopen, waardoor klanten eerder zullen overgaan tot aankoop. Dit wordt aangeduid door middel van een marketing funnel. Het begint bij de aandacht trekken van de klant. Laat zien waarom jij relevant bent. Vervolgens trek je de aandacht, waardoor de klant belangstelling krijgt voor jouw product of dienst. Hierna speel je in op de behoeftes van de klant en volgt vanzelf de actie, namelijk de daadwerkelijke aankoop.

Written by