Xento

dec 8 2015

Optimaal gebruik van de telefoon

Een bedrijf levert een product of dienst dat aan de klant geleverd moet worden, de klant betaalt hier namelijk voor. De dienst of product moet binnen een bepaalde periode geleverd worden waar werkzaamheden bij komen kijken. Om deze werkzaamheden uitgevoerd te krijgen moet er hard gewerkt worden en bij onderbrekingen of belemmeringen is er kans op vertraging, een voorbeeld van een onderbreking zijn de inkomende oproepen. Het is noodzakelijk om de inkomende oproepen te beantwoorden anders kan dit leiden tot ontevreden klanten met als gevolg dat zij naar de concurrentie stappen. Als bedrijf is het belangrijk om de inkomende oproepen te beantwoorden en klaar te staan voor de huidige maar ook potentiele klanten. De telefoon is een kanaal dat verantwoordelijk kan zijn voor meer leads. 

Er zijn verschillende mogelijkheden om de inkomende oproepen te beantwoorden, als hiervan gebruik wordt gemaakt heb je de zekerheid dat er geen klanten mis worden gelopen. De telefoon wordt optimaal gebruikt. Het kan ook voorkomen dat een inkomende oproep voor verstoring tijdens een vergadering kan zorgen, dit soort situaties wil je voorkomen hebben. Het kan ook zo zijn dat een afspraak al geruime tijd staat gepland en tijdens het bezoek ontvang je talloze oproepen die beantwoordt moeten worden. De klant die belt is namelijk verantwoordelijk voor de grootste omzet van het bedrijf. 

Op deze situaties te voorkomen kan de telefoon uitbesteedt worden aan antwoordservice telefoonservice. Dit soort bedrijven zijn als het ware een inbound callcenter en beantwoorden de inkomende oproepen. Zodra een vertegenwoordiger of ondernemer een oproep ontvangt kan degene de keuze maken om de telefoon op te nemen, als dit niet het geval is zal de ingeschakelde antwoordservice de telefoon opnemen. Op deze manier worden alle oproepen beantwoordt en geen klant misgelopen. De kosten hanen af van het aantal doorgeschakelde telefoontjes.

Bezoek de website voor meer info : http://www.antwoordservice-telefoonservice.nl

Written by